Hockey + mål = Hockeymål

Hockeymatchen igår var underhållande på sitt sätt. Sundsvall var väldigt loja och tafatta i början. Liknade mer allmänhetens åkning i två perioder. Sen kom de igång i tredje perioden och vände matchen till seger 4-3.

Det var längesen jag såg en match i Allsvenskan, men med mina mått mätt så var det inte mycket att hänga i julgranen. ST skrev att när Sundsvall slog in ledningsmålet, så "höll taket i Gärde på att lyfta". Nja, var det nån som ens ställde sig upp? Inte där vi satt i varje fall :-)

Höjdpunkten var som förutspåtts Hockeymålet i pausen. Toast + Festis 25:-. Ida höll dock på att bli utan eftersom smågrabbarna i kiosken hade lite dålig koll på turordningen. Men det gick bra till slut.

Bra initiativ av Frida att fixa gratis inträde! Nu kunde man lägga 90 spänn på toast och korv istället.
Synd bara att det inte var fler som ville/kunde gå. Frida, jag, Tätte, Ida D, Malin (nästa veckas Slarvmaja), Lill-Carro och Lill-Matilda var där och stöttade Sundsvall. Eller ja, en av oss stöttade Västerås istället.

Vi konstaterade i varje fall att det är roligare att titta på daminnebandy än Allsvensk hockey. Mer mål, mer målchanser, skönare bänkar(?) mm. Det enda som fattas är ett "Innebandymål" i kiosken...

/Ecke

P.S. Det är fortfarande Lina som är Veckans Bloggare. Det är bara att hoppa in Lina, så fort du känner för det. Jag kör bara lite konstgjord andning på bloggen så länge... D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0