Träning 17/11 Vibacke

Eftersom Ida inte verkar ha tvingat nån att blogga än så får väl jag visa vägen...som vanligt :-)

Lite lättsammare träning idag. Men det var kul, tycker att vi höll det på en bra nivå. Lite lek och en hel del skratt, men inte för flamsigt. De övningar vi körde, uppspelsövningen och tre-mot-noll funkade bra när vi väl koncentrerade oss.

Prickskytte-tävlingen var skoj att se. Det "lägre" laget hade ingen vidare tur med sig, medans det "högre" laget skrapade ihop 25+50+75+100=250 poäng, om jag inte minns hel fel. Höjdpunkten var Ida Löfqvist´s rökare i 100 poängaren. Hade inte kunnat gjort det bättre själv. :-)

Kul som sagt att se att spelet funkar så pass bra även fast vi som idag blandar lagen. Fast det ibland var backar på forwardsposition och vice versa, så håller vi vårat spelsystem och rullar boll riktigt bra. Det tyder på att det vi jobbar på börjar sitta för de flesta, och alla kommer in i spelet mer och mer. Riktigt kul att se för mig som tränare.

De flesta verkade också stanna kvar efteråt som vi pratat om. Det är bra för sammanhållningen, och kommer att göra att vi lär känna varandra ännu bättre allteftersom.

Imorrn är det föreläsning, samling 17:50 i foajén på Gärdehov, Nordichallen.

Syns imorrn tjejer!

Jag avslutar med att citera Linnea:
"- Good work!"

/Ecke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0