Idag kan vi fokusera på mig

Ny vecka, nya träningar. Dock bara två träningar denna vecka, eftersom vi unnar oss att vila dagen innan nyårsafton.
Men med tanke på hur många som saknats på sistone, skulle vi nog behöva träna allt vi kan. Det är lite sjukstuga kan man lugnt säga.

*

Vädret i Sverige är alltid ett kärt samtalsämne. Ännu kärare i dagsläget när snön formligen vräker ner, och lägger sig som ett tjockt bomullstäcke över hus, gårdar, bilar och allt annat.
Riktig vinter med mycket snö är härligt, det är så det skall vara. Men snön ställer onekligen till en hel del oreda, och det gäller att inte hetsa upp sig i onödan. Jag försökte t.ex öppna min balkongdörr idag, det gick inte alls. Frågan är hur jag skall komma ut och skotta balkongen???

I trafiken gäller det verkligen att behålla lugnet, och ta extra stora marginaler när det gäller hastighet och omkörningar mm. Fast det är rätt kul att sladda lite extra när man är själv på vägen.

*

Den som vill träna lite multiplikation kan roa sig med att räkna ut hur många gånger jag har tvättat matchkläder i år. Vi har spelat 12 matcher i div 1, och 7 i div 3. Är vi fullt lag med tre femmor, får det inte plats i en maskin utan då blir det två maskiner. Lägg där till ca 10 träningsmatcher.
Känns som jag tvättar ungefär lika mycket som en 4-barnsfamilj.

"Det kan aldrig bli för mycket innebandy!"

/Erik

Kommentarer
Postat av: Ida

Räknade lite, ca 50 maskiner. Kan det stämma? Drog bort någon maskin för fullt lag i div 3 har vi ju inte haft många gånger.

ps. har lite att göra.

2011-01-05 @ 16:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0