Ankarsdam går på välgörenhetsmatch

Lördag den 4 september, en dag vi längtat till länge, i alla fall jag! Granlo BK Sundsvall tar emot svenska mästarna Storvreta i sporthallen. Givetvis var större delar av ankarsdam på plats för att få se lite fin innebandy! För det är enbart innebandyn vi tittar på.

Fler som vi såg på läktaren. Ankars P95

Innan den stora matchen spelade Solens IF mot Storvretas örnar och matchen slutade 15-2 i Solens favör! Inte dåligt alls. Lärde mig en hel del nya målgester och även några grymma finter, så till veckan får ni se upp på träningen!



Solens IF

När Solen och Örnarna lirat klart äntrar Granlo planen och efter ca 15 minuter kommer äntligen Storvreta. Jag får ett sms av Grönis som sitter på andra sidan planen alldeles efter att hela storvreta kommit in där det står ”Stäng munnen!!”. Förstår inte riktigt vad hon ville få fram med de…!

Matchen är en målrik historia och ett referat kan läsas här! http://www.laget.se/GRANLOBKSUNDSVALL/33481-nyhetsarkiv-item-1394893.html

Här kommer lite bilder från matchen och även något filmklipp! Bara att njuta ;)

 ¨

Första tek



Henrik Stenberg



Storvreta gör första målet

 

Mattias Samuelsson (Och Jonas Berglund)



Mattias igen. Konstigt (A)



Mål! Henrik Stenberg



Granlo målar!



Storvretas bänk



Granlo firar ännu ett mål.  

Efter matchen åkte jag, Lillen, Spontis och Sanna på biteline (japp, pizza idag igen!) för att köpa pizza. Vi funderar på hur vi ska göra, om vi ska käka där eller ta med, men bestämmer oss för att ta med. Sanna och Spontis sitter i bilen och väntar medans jag och Lillen sitter inne vid takeoutstället och väntar. Spontis ringer mig och tycker jag ska gå ut och titta, så jag gör det. Vilka går in och ska äta? Storvreta såklart… Surt att vi valde ”fel” när vi valde att ta med…….. Lite bitter går jag in och sätter mig igen med Lillen och vi läser lite i någon tidning medan vi väntar. När dörren öppnas vänder vi oss automatiskt och tittar vilka som kommer och där i täten står Mika Kohonen och bakom honom tre stycken andra. Dom undrar vart man går in, för där dom gått in är ju uppenbarligen fel.



Såhär såg vi ut! Ingen av oss lyckades ta oss samman och säga att dom ska in i nästa dörr innan dom går ut igen. Chocktillstånd.

Det tar nog en timme innan vi återhämtat oss och under hela tiden är vi lite irriterade på oss själva att vi valde takeout..

/Ida


Kommentarer
Postat av: spontis

ojojoj, så fel vi valde.. :/

2010-09-05 @ 22:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0