City - Ankarsherr

Tisdag = träningsledigt och vad passar inte bättre än att kika på lite innebandy ?

Kvällens match stod mellan City och Ankarsviks herrar och spelades i sporthallen. Matchstart 20.00 och vi var på plats ganska tidigt. Hann se lite av Granlos träning och något som störde var deras alla hundra färger under spelet. Halva laget hade röda tröjor, halva vita. Men inte var det så att dom vita var i ett lag och dom röda i ett annat inte utan det var blandat hejvilt. För att skilja på det hela spelade ett lag då med västar i grönt och rosa. Det blev alltså fyra färger i ett lag och det var nog fler än jag som var förvirrad.

Men nu till matchen. Eller om jag ska säga maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatcheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen. Det var nog den längsta match jag varit på på 100 år! Det kändes som att den aldrig skulle ta slut.
Men såklart tog den slut tillsist och det blev 11-11. Ett resultat jag spontant skulle vilja säga att Ankars ska vara nöjda med då City har ett vasst lag i år. Men det man kommer ihåg från matchen var Edges tackling på Runa som resulterade i en femminutare och en ond arm. Under utvisningen kunde ankars göra några mål och få ett litet försprång. Resten av matchen var sen allmänt grinig med väldigt mycket avblåsningar. Kanske en försmak på alla derbyn som kommer spelas under årets div 2 där 7 lag i Sundsvallsregionen deltar.



Grönis listar!
Snyggast på planen idag:
Svart #13
Vit #41


/Ida



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0